Utsläpp från bilar

Hej
Jag är student vid Umeå universitet studerar till högskoleingenjör inom energiteknik. Jag gör mitt examensarbete håller på med att projektera ett parkeringshus.

Jag undrar om ni har någon information om ni har gjort någon forskning på hur mycket avgaser bilar släpper ut när de befinner sig i ett parkeringshus. Vad är utsläppen vid tomgång och start av bilen. Som när det är hög trafik i ett parkeringshus på 100 bilar så bildas så här mycket kol- och kvävedioxider. För den informationen jag hittar är utsläppen beroende per/km.
informationen vore bra för det skulle underlätta dimensionering av behovsstyrd ventilation i parkeringshus.

Kommentarer

  • Hej Alexander!

    Vi verkar inte ha någon information om detta. Det skulle dock vara intressant att läsa din uppsats när du blir färdig!

    // Kevin
    Team Trafiklab