Uppgradering av nivå

Hej! Jag får inte begära en uppgradering av nycklarna för ett projekt som använder GTFS Regional Realtime (beta). Det står "You don´t have permission to upgrade keys for this project. " trots att jag är inloggad som användaren med rättigheter.

Mvh
Tomas

Kommentarer

  • Hej Thomas!

    Jättekonstigt. Kan ni testa med Alexanders konto? Vilken nivå behöver ni?

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Ja, det är skumt. Jag är inloggad på Alexanders konto, men det är bara vissa APIer som jag kan begära uppgradering på. Det fungerade igår, jag var på väg att flytta i formuläret då, men avslutade aldrig det. Och idag fungerar det inte.

    Vi skulle vilja ha Guld, då vi anropar er väldigt ofta och för många feeds.

    Fråga, räknas HEAD-anrop som ett vanligt request? Vi gör det för att inte hämta data om vi redan har den senaste.
  • * på väg att FYLLA i formuläret* ska det såklart stå.
  • Konstigt, det borde funka (funkar bra för andra projekt). Jag känner projektet och nivåuppgraderingen är ingen problem, så jag fixade det direkt, det är snabbare än att felsöka det nu. Tyvärr räknas HEAD anrop som en vänlig request. Ni kan använda Conditional GET requests istället för att hämta data i samma anrop om ny data finns. Vår caching headers borde ockå visa hur långt data är giltig (efter giltighetsperioden finns ny data).

    Hälsningar,
    Bert

    Bert på Trafiklab
  • Grymt! Tack Bert.

    Nu funkar knappen för att uppgradera nivån igen :-D

    Dock inte på statiska API:et, jag inser att vi kommer nog att behöva Guld även på den då vi uppdaterar statiska datat varje dag, för alla dataset (vi använder inte alla än). Det blir ju över 250 request per månad och jag antar att ni kommer lägga till fler dataset.
  • Jag uppgraderade er nivå för statiskt data. I de första timmar efter vi släppte vår nya API:er var det någonting fel med default nivåer, troligen var era problem relaterad till denna bugg. Nu borde allt funka igen!
    Bert på Trafiklab
  • Japp, nu är länken för att Uppgradera tänd även där.

    Tusen tack!