Tidtabellsinformation hittas ej

Hej!
Vi använder SLs API och skickar in koordinater för resmål och det fungerar på de allra flesta ställena. Att kunna ange hållplats eller adress där destinationen kan vara en stormanshög från 500-talet i en kohage i Märsta kan vara svårt. Exakta adresser kan ju kräva att man tex lägger sig på ena sidan om ett fält som då inte alls blir så nära för dem som kommer från annat håll osv.

Jag har lagt upp en av de utflykterna som inte får något svar från men ändå ligger nära hållplatsen Hågelby. Har kollat på SL-kartan att det rör sig om 300 m längs vägen och c:a 200 m fågelvägen. http://trippa.se/tripp/cafe-anna-giertz-hagelby... Där man att ingen trafikinformation kan hämtas. Men det kafét ligger nära hpl Hågelby.

På andra ställen kan vi få trafikinfo och få instruktioner att promenera 1400 m och då är det varken en hållplats nära slutdestinationen eller att vi angivit en exakt adress.

mvh
Tomas Sjöberg

Kommentarer

  • Hej Tomas!
    Jag kommer att skicka vidare frågan till SL då det gäller deras API.
    Kan du först posta exempel på frågan ni ställer till API:et. (Med API-nyckeln borttagen)
    Gärna både där det fungera (1400 m bort) och där det inte fungerar.

    /Lars