Strul med Departureboard

Denna kod funkar inte. Why? API:n är redigerad. Så inte kopplad till min verkliga. Måste jag gå ner en level till vilket jag iofs redan har försökt?

#Stolptidtabeller2
import requests
import json
url="https://api.resrobot.se/v2/departureBoard?key=12345&id=740000001&maxJourneys=20&format=json"
response=requests.get(url)
get_json_response=response.json()
parent=get_json_response["Departure"]
for item in parent:
print(item["Stops"]["name"])

Kommentarer

  • Hej,
    Utan att veta allt för mycket om din applikation och språk så ser det ut som du kanske missat en nivå

    Stops -> Stop -> name

    "Stops" : {
        "Stop" : [ {
           "name" : "T-Centralen T-bana (Stockholm kn)",

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej Kenneth,

    Tack för svar.

    Så här ser strukturen ut:
    "Departure": [
    {
    "Product": {
    "name": "Länstrafik - Buss 69",
    "num": "69",
    "catCode": "7",
    "catOutS": "BLT",
    "catOutL": "Länstrafik - Buss",
    "operatorCode": "275",
    "operator": "SL",
    "operatorUrl": "http://www.sl.se"
    },
    "Stops": {
    "Stop": [
    {
    "name": "Stockholm C Klarabergsviadukte",

    Min Python kod som jag testar för att senare utveckla men vill först vara säker på att jag förstår och gör rätt.

    import requests
    import json

    url="https://api.resrobot.se/v2/departureBoard?key=MinKeyCode&id=740000001&maxJourneys=20&format=json"

    response=requests.get(url)
    get_json_response=response.json()
    parent=get_json_response["Stops"]

    for item in parent:
    print(item["Stop"]["name"])

    Har även provat med att sätta ["Departure"] som Parent och sen Stops->Stop->Name men det funkar inte heller.

    Testade ditt förslag. No luck. Vad gör jag för fel?

    /Nick
  • Hej Nick,
    Tyvärr är det ingen här som jobbar med python. Vad vi kan se så funkar anropet mot API:et som det ska.

    det kanske är någon annan här på forumet som kan hjälpa Nick?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab