StolpTider returnerar inte json

Verkar vara strul (igen) med att xml och json är ihopblandat. Igår fick jag json tillbaks på ett anrop, och idag blir det xml. Lätt att testa och verifiera på apihq.com. Följande URL borde returnera json:
https://api.trafiklab.se/samtrafiken/resrobotst......
Men det returnerar xml idag.

Kommentarer

  • Hej Jan!
    Tack för rapporten.
    Vi jobbar på detta. Hoppas att vi snart ska vara tillbaka.

  • Hej Lars,
    Tycks funka igen nu. Tack!
    Mvh

  • Hej Jan!

    Ja, det var en misslyckad produktionssättning i morse 6:30 som gjorde att felet uppstod.

    Påverkade API:er:

    • Resrobot Stolptider
    • Resrobot Sök resa
    • SL Realtidsinformation
    • SL Reseplanerare
    • SL Trafikläget

    Effekt:

    API:erna returnerade inte JSON, då .json-suffixet användes i adressfältet.

    (Möjligtvis fungerade json om Request-header istället användes.)

    XML fungerade som vanligt.

    Nertid:

    3 timmar.

    2012-10-09 6:30 – 9:30

    Vi arbetar på att utvärdera vad som gick fel, och hur vi kan bli bättre i framtiden.

    Vi ber om ursäkt för till alla drabbade.

    / Lars