Status på rulltrappor och hissar

Jag skulle vilja bygga en tjänst som visar snabbaste vägen upp från Stockholm City pendelstation.

För detta skulle jag behöva en API som ger svar på vilka hissar och rulltrappor som faktiskt fungerar. Det är ju allt som oftast ett lotto varje morgon vilken väg som är snabbast och minst ansträngande.

Kommentarer

  • Hej Gustaf,

    Jag förstår dig och håller med dig, alltid ett gissel när man ska ta sig fram, än mer för rörelsehindrade!

    Detta är inget vi på Trafiklab kan tillhandahålla i dagsläget eftersom vi själva inte har det datat.

    Jag ska däremot ta med ditt önskemål till SL då jag träffar dem nästa gång (om en vecka). Förhoppningsvis har de informationen tillgänglig och kan publicera den!
  • Hej igen Gustaf, för kännedom vill jag bara meddela att mötet med SL blivit framflyttat pga VAB, så jag har inte framfört önskemålen ännu. Återkommer när jag fått till mötet.

    Hälsningar,
  • Tack för informationen och återkoppling.
  • Hej Gustaf,

    Hade nyss mötet med SL. De förstår behovet och håller med om det. De har dock idag ingen möjlighet att tillgängliggöra denna information på ett smidigt sätt.

    Däremot har de ett pågående projekt som innefattar denna information och hur man ska tillgängliggöra den.Informationen kommer tillgängliggöras på Trafiklab som öppna data (såklart), men varken jag eller SL kan idag säga när detta kan ske.

    Håll dig uppdaterad på Trafiklabs kanaler så lovar jag att uppdatera när den kommer och förhoppningsvis redan när jag får en tidsplan från SL.

  • Tack så mycket för uppdateringen.
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.