SL:s site ID ej unika

Hej!
Jag upptäckte just att hållplatserna "Liljekonvaljens väg" och "Bernahardsro" båda har site ID 0135. Detta innebär att då man söker efter resvägar till Liljekonvaljens väg så visas istället resvägar till Bernhardsro. Jag misstänker att orsaken till felet är att Bernhardsro inte är en SL-hållplats utan endast trafikeras av Waxholmsbolaget.
Jag är medveten om att felet ligger hos SL och inte hos Trafiklab, men jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig så jag rapporterar felet här.

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för informationen. Vi ska undersöka detta och ta det vidare för diskussion med SL.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Hej,
    Efter lite grävande visar det sig att problemet beror på felaktig hantering av siteID i reseplaneraren. SiteID är i några enstaka (ca 4 st) fall femsiffrigt och det blir då fel eftersom reseplaneraren endast använder fyra siffror.

    Jag kan inte i dagsläget svara på när problemet kan vara åtgärdat.