SL:s reseplanerare - Fel med tecknena å, ä och ö

Hej!

Jag utvecklar en app för Android och har problem med API:et för reseplaneraren.
Problemet är att i det svar jag får från Trafiklab är alla å:n, ä:n och ö:n utbytta mot ersättningstecknet 65533 i Unicode. Det som gör mig riktigt förvirrad är att jag använder precis samma kod för att hämta data från SL:s realtids-API och då fungerar å, ä och ö utmärkt.
När jag hämtar datan med hjälp av en webbläsare visas emellertid å, ä och ö korrekt, så jag vet att reseplaneraren fungerar, men det verkar som att den fungerar annorlunda än realtids-API:et.
Är ni medvetna om någon skillnad mellan realtids-API:et och reseplaneraren som skulle kunna orsaka det här problemet?

Mvh
Mårten