SL:s Realtid 3

Hej
I vår tjänst TransitCloud Onboard får vi många anrop som besvaras med 503 SERVICE UNAVAILABLE, ca 11% av anropen. Vi ligger på en anropsfrekvens som inte överstiger 10/sekund. Problemen orsakar att bytesinformation inte visas korrekt i SL:s bussar.
Vad är problemet? Återkoppla via mejl så snart som möjligt.

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Realtidstjänsten har haft hög belastning och långsammare svarstider under onsdagen den 9/11, och i viss mån även igår den 10/11. Felmeddelandet presenteras eftersom källsystemet inte klarar av att besvara alla inkommande frågor inom timeout-tiden. Prestandaförbättrande åtgärder i bakomliggande system utreds för närvarande.

    Du kommer att bli kontaktad via mejl av ansvarig person för realtids-API:et angående din tjänst.

  • Upplever fortfarande en del störningar för tjänsten, både vad det gäller tillgänglighet och svarstider. Ser liknande problem med reseplaneraren.