Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

SL:s Realtid 3

Hej
I vår tjänst TransitCloud Onboard får vi många anrop som besvaras med 503 SERVICE UNAVAILABLE, ca 11% av anropen. Vi ligger på en anropsfrekvens som inte överstiger 10/sekund. Problemen orsakar att bytesinformation inte visas korrekt i SL:s bussar.
Vad är problemet? Återkoppla via mejl så snart som möjligt.

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    Realtidstjänsten har haft hög belastning och långsammare svarstider under onsdagen den 9/11, och i viss mån även igår den 10/11. Felmeddelandet presenteras eftersom källsystemet inte klarar av att besvara alla inkommande frågor inom timeout-tiden. Prestandaförbättrande åtgärder i bakomliggande system utreds för närvarande.

    Du kommer att bli kontaktad via mejl av ansvarig person för realtids-API:et angående din tjänst.

  • Upplever fortfarande en del störningar för tjänsten, både vad det gäller tillgänglighet och svarstider. Ser liknande problem med reseplaneraren.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.