SL Trafikläget: "To many requests per month"

Hej!

Jag har noterat att SL Trafikläget 2 ibland ger följande respons när jag skickar requests:

{"StatusCode":1007,"Message":"problem with request: To [sic] many requests per month"}

Emellertid så fungerar API:et när jag skickar samma request igen lite senare. Jag misstänker att orsaken kan vara att jag under mitt testande överskridit gränsen för antalet requests per minut, men att en bugg i API:et gör att jag felaktigt får som svar att jag överskridit antalet requests per månad. Det vore trevligt att få detta bekräftat, och ännu trevligare om buggen åtgärdades.

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för info. Vi kollar på detta så snart som möjligt.

    //Daniel A

  • Hej Mårten!

    En fråga till dig när det gäller statistiken på Trafiklab. Vi har tidigare haft problem med statistiken för SL's nya APIer.

    Överensstämmer graferna för SL's APIer som du använder med faktiskt antal anrop som görs av bakomliggande applikation?
    Jag är speciellt intresserad av SL Realtidsinformation 3, SL Trafikläge 2 och SL Platsuppslag.

    //Åke

    Bifogad fil:
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_63...

  • Ursäkta sent svar, har varit bortrest.
    Antalet anrop för SL platsuppslag verkar rimligt, eftersom Reskollen inte använder det API:et alls.
    Realtidsinformation 3 och Trafikläge 2 är dock orimliga båda två. Appen använder båda dessa API:er sedan ganska lång tid tillbaka, och i synnerhet realtidsinformation 3 används ganska flitigt i appen eftersom realtidsinformation utgör startsidan. Jag för inte statistik över hur många anrop appen gör, men antalet anrop till Realtidsinformation 3 tycker jag borde vara större än antalet anrop till reseplaneraren.

  • Hej!

    Statistiken stämmer fortfarande inte 100% och vi jobbar för identifiera var felet ligger för att komma med en fix.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Hej Mårten!

    Nu verkar det som om Evry fått ordning på statistiken. Fr.o.m. den 1/1 2015 verkar statisktiken överensstämma med antal anrop.

    Hör av dig om du ser några konstigheter.

    Med vänlig hälsning, Åke