SL Resplaneraren - Vissa tecken escapas inte korrekt i RTUMessage

Har nyligen stött på ett problem som gör att min xml-parser krashar
för att den xml som returneraras av reseplaneraren inte är korrekt.

Problemet uppenbarar sig bla när man gör en sökning mellan
"saltsjöbaden" och "slussen" vid vissa tidpunkter. Den text som är
inlagd i RTUMessage innehåller ett icke escapat '&' tecken.

sl.se klarar av att visa detta meddelande, mobil.sl.se har samma problem som min parser och krashar även pga detta.

Kommentarer

  • Tack för detta Johan! Vi har skickat frågan vidare till ansvariga på SL och återkommer när vi tittat närmare på detta.

  • Vi hoppas få detta fixat i nästa release, som kommer i december.

    Magnus Krook
    Systemförvaltare SL