SL Reseplanerare Linjenamn för båtar

Hej,

för båtar listas endast turnummer i svaret under "line", jag önskar detta ersatt av linjenamn och turnummer flyttat till ett annat fält. Det blir lite felaktigt presenterat om vi idag tolkar "line" som linjenamn för båtar mot användare.

Kommentarer

  • Hej Johan,
    I de fall det finns ett linjenr för båt presenteras det under "line" (t.ex. pendelbåt 80). När det inte finns ett linjenr används turnumret som är det närmast jämförbara. Linjenamnet anges i ett eget fält.

  • På Waxholmsbolagets hemsida finns linjenamn och enligt mina användare verkar de främst titta efter linjenamn istället för turnnummer när det gäller båtar.

    Vet ej vilket fält som linjenamn är tänkt att presenteras under, är detta under "name"? För båtar innehåller även detta turnummer t.ex "Waxholmsbolagets båt Holly tur 3604".

  • Vad är det för linjenamn du avser? Ge gärna exempel.