SL Reseplanerare - Flera Walk i rad

Hej,

Det här är ett gammalt problem (som jag nyss blev påmind om av en användare), men jag hittar ingen som tagit upp det här förut, och det är ännu inte löst, så jag skriver ett inlägg.
I resesökningen nedan föreslår reseplaneraren en resa som börjar med 3 WALK-legs i rad. Varför slås inte dessa ihop till ett enda där man går direkt till T-centralen istället för att gå via både Centralen (Vasagatan) och Centralen (Vasagatan)?
http://api.sl.se/api2/TravelplannerV2/trip.json...

Kommentarer

  • Hej,

    Det är 3st walk i rad, men bara den första är tänkt att visas som en delresa för slutanvändaren.
    De andra 2st har ett attribut som heter hide="true". Detta är till för att indikera att det inte ska visas för slutanvändare.
    Att de följer med är för att kunna få ut GeometryRef. Det är tänkt att denna ska på en karta kunna visa upp exakt hur det är tänkt att man ska gå från punkt A till punkt B till punkt C till punkt D.

    Jag har dock sett fall där man har 2st walk irad som är tänkt att visas, vilket man tyvärr inte kommer runt från api'ets sida.

    Jag ser att jag missat lägga till hide attributet i dokumentationen. Jag ska lägga till det.

    //Daniel A

  • Ah, jag förstår. Det vore nog bra att ha med i dokumentationen.
    Hur ska man fixa de fall där det är två promenader i rad som är tänkte att visas? Ska man helt enkelt visa båda två?

  • Det är lite upp till implementatören, men på http://sl.se så visas båda två. Jag skulle rekommendera det också, för då låter man reseplaneraren sköta resesökningen.

    //Daniel A