SL Reseplanerare 3 Durartion saknas i Trip

Hej, för vissa trips i svaret mot reseplaneraren saknas duration.

Föjande fråga ger ett svar där duration saknas i det tredje trip objektet som returneras.

http://api.sl.se/api2/TravelplannerV3/trip.json?lang=sv&destId=3800&products=79&time=15%3A27&date=2018-05-12&originId=9101

Kommentarer

  • Hej Johan,
    Jag kollar med SL och återkommer så snart som möljligt.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej Johan,

    Vi har sett över det problem som du rapporterat.
    Vi har ej kunnat reproducerat detta problem, om detta problem uppstår beror det dessvärre på att vi ej erhållit någon duration för denna resa.

    Kort om duration kan man säga att det finns 2 olika typer en duration för hela resan och en för ex. walk fås i de fall det finns en beräknad duration för denna.
    Så som PT2M (Planned time 2 Minutes).

    Om problemet uppkommer igen får du väldigt gärna höra av dig igen så ska vi se om vi inte kan få ut lite mer information för en ev. felsökning.
  • Hej tack! Problemet finns dessvärre kvar för liknande resor. Om jag minns rätt såg det ut som att ankomsttid var före avgångstid eller något liknande.