SL Reseplanerare 2: resesökning till hållplatsen Liljekonvaljens väg (Nacka) är inte korrekt

Hej!

Om man gör ett anrop för att få "site id" för Liljekonvaljens väg genom nedanstående anrop så får man två träffar på Liljekonvaljens väg (Nacka), site id 4135 och 135.

http://api.sl.se/api2/typeahead.json?key=XXXX&s...

(www.sl.se visar också två träffar)

Om man sedan väljer att använda site id 135 och gör ett resesökningsanrop från T-centralen (9001) till Liljekonvaljens väg (135) enligt nedan så hamnar man en bra bit ute i skärgården på Bernhardsro brygga vilket inte är korrekt. (Om man istället väljer site id 4135 så uppstår inte detta fel).

http://api.sl.se/api2/TravelplannerV2/trip.xml?...

Samma fel inträffar på www.sl.se (url nedan) och i det gamla api:t.

http://sl.se/sv/#/Travel/SearchTravelById/Lilje...

Kommentarer

  • Hej Eric,
    det här beror på att vi har problem att hantera femsiffriga site-id vilket i begränsad utsträckning existerar sedan en tid tillbaka. På grund av problemet skapades ytterligare ett site-id för Liljekonvaljens väg (som nu har både 40135 och 4135) för att kunna söka resor därifrån. Bernhardsro däremot har ett tresiffrigt site-id som på grund av problemet förväxlas med det femsiffriga för Liljekonvaljens väg... Felanmält.

    /Sabina

  • Hej,

    vad är status på denna rättning? När beräknas detta vara klart i produktion?

    med vänliga hälsningar

  • Hej,
    Någon rättning för problemet finns inte framtagen, dock är felet för Liljekonvaljens väg tillfälligt hanterat.