SL Realtidsinformation 4 StopPointDesignation för tunnelbanans röda linje

För tunnelbanans röda linje verkar det som att StopPointDesignation alltid returnerar 100 eller 101 oavsett station. Övriga linjer för tunnelbanan ser ut att returnera korrekt spårinfo.

Kommentarer

  • Hej Johan,
    Det beror på att röda linjen fortfarande inte har "riktig" realtidsinformation i realtids-API:erna utan endast information som hämtas från skyltsystemet i form av textsträngar. Därför går det enbart att utläsa grupperingen av avgångar per skylt (=per plattform/spår) vilket dessa siffror avses representera.

    /Sabina
  • Tack för förtydligande, de andra fälten hade en markering i de fall information saknades innan övergången var gjord så ville bara kolla innan jag filtrerar bort det själv om det var en bugg eller inte.