SL P|atsuppslag har för låg maxgräns (20) för söksträngens längd

"Naturhistoriska riks" ger förväntat resultat.
"Naturhistoriska riksm" ger en tom resultatlista.
Om det är nödvändigt med en hård gräns här borde den sättas till det längsta möjliga resultatnamnets längd.

Kommentarer

  • Hej Bo,
    Tack för felrapporten, jag ber SL kolla på ditt ärende och se om det går att ändra maxgränsen för söksträngen.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Apropå längsta möjliga resultatnamn: hållplatsnamnen verkar ha maxlängd 49 i databasen.
    Vissa namn är manuellt förkortade till svårigenkännlighet: "1337" → "Wollmar Yxkullsg (på T.mansg) (Stockholm)"
    Minst ett är rått avhugget: "1016" → "Kungsträdgården (Hamngatan/Kungsträdgårdsgatan) ("
  • Hej Bo,
    Begränsningen på 20 tecken i sökningen kommer att åtgärdas vid nästa release av systemet (för närvarande inget datum satt för den).

    Återkommer angående maxlängden i databasen...

    Hälsningar
    Sabina
  • Hej igen,
    Ändring av begränsningen på 20 tkn - till 40 tkn - genomförs imogon den 31/1.

    /Sabina
  • Hej,
    Den maximala längden på 49 tecken för hållplatsnamn kvarstår. Tillämpad hantering i dagsläget är att korta ner namn som är längre än så. Inga ytterligare ändringar är planerade för detta.

    /Sabina