SL - Linjesträckning

Hej,

Jag undrar om det finns något sätt (helst enkelt) att se en linjes sträckning?
Kollat på "SL Hållplatser och Linjer 2" men då verkar de ej va uppradade i rätt ordning.

Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Jonte

    Skulle behöva lite mera information för att kunna svara på ärendet. Undrar vad du menar med en lines sträckning?? Menar du en lines alla hållplatser?

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab
  • Hej igen och tack för snabb respons!

    Jag tänker på i vilken ordning bussen(t.ex. linje 113) stannar på respektive hållplats mellan sin starthållplats och ändhållplats.

    Man kan få fram vilka hållplatser en specifik linje stannar vid med hjälp av "SL Hållplatser och Linjer 2" men jag lyckas ej få fram i vilken ordning som bussen egentligen "angör" dom.

    Jag jämför alltså svaret från APIet med tidtabellen i fråga: http://sl.se/ficktid/vinter/H113.pdf

    /j0nte

  • Hej jOnte,
    Hållplatsernas ordning beskrivs på turnivå eftersom det finns olika linjevarianter för respektive "linjeidentitet". I SL:s reseplanerar-API kan du hämta hållplatsordningen för avgångarna i en resa.

    /Sabina

  • Hej,

    Jag skulle vilja visa alla hållplatser på en viss linje, t.ex. buss 4. Jag är nybörjare här, men jag lyckas inte hitta något sätt att göra detta på? I reseplanerar-API:et verkar jag kunna få ut vilka hållplatser som gäller för en viss resa, men då måste jag ju veta vilken från och till jag ska söka på. Men API:t för Hållplatser och linjer verkar bara lista alla linjer rakt upp och ner, utan information om start- och ändhållplats. Så detta verkar inte vara en möjlig väg. Finns det något annat sätt som jag inte har tänkt på?

    Mvh
    Jonatan

  • @Jonatan Ditt bästa alternativ för detta är att använda dig av GTFS datan. Då kan du relativt enkelt få ut vilka hållplatser en linje passerar. Det saknas dock information om detaljerad resväg vilket gör att det blir "raka streck" mellan hållplatserna.