SL Hållplatser och Linjer, station saknas

Hej,

fick just en fråga om en station som inte kunde hittas. Det gäller "Drevergatan", när jag tittar på platserna i datan som kan hämtas via "SL Hållplatser och Linjer" finns inte denna plats med där.

Finns det något enkelt sätt att se när datasetet senast uppdaterades?

Kommentarer

  • Hej,

    Datat är från 2014-05-13. Ett nytt api är på väg för att ersätta denna som kommer att få uppdaterad data 1ggr per dygn.
    I nya api'et så finns Drevergatan med.

    //Daniel A

  • Hej, tack för svar. Bygger det nya apiet på statisk data fortfarande? Har missat att detta API skulle ta bort.

  • Hej,

    Hur/Vad menar du gällande statisk data?

    //Daniel A

  • Ni skrev att ett nytt API är på gång. Min fråga är om det nya APIet även bygger på filer vi kan hämta på liknande sätt som det här APIet.

  • Det nya api'et kommer att förse data i form av xml/json. Dvs inga filer, vill man ha en fil så kan man ju alltid spara ner datat i en kommaseparerad fil eller liknande.

    //Daniel A

  • Hej tack för svar. Eftersom den nuvarande tjänsten inte uppdateras och ni ersätter med ett nytt format skulle det vara trevligt med en liten förvarning då vi idag har system som beror på det tidigare formatet (samt nyligen har byggt ytterligare en implementation på detta format). Det viktiga är dock att vi kan få ut all data på en gång och inte via ett api som t.ex ert platsuppslag.

    När kan vi förvänta oss att detta nya api släpps?

  • Bygger det nya hållplats-API:et möjligtvis på HAFAS? Det hade varit underbart!

    Västtrafik tillhandahåller ett API från HaCon (HAFAS) som, enligt min mening, är Sveriges bästa API för kollektivtrafik just nu. Bara att gratulera Västtrafik för ett bra val.

    SL använder redan HAFAS i SL Reseplanerare 2, så jag håller tummarna!

  • @Johan
    Man får ut alla data på en gång på samma sätt som för filerna(dvs all data för stoppoints i ett anrop, all data för sites i ett annat etc). Ingen sökfunktion kommer att finnas eller vara möjlig.

    Jag har inget datum för när det nya api'et släpps tyvärr.

    @Kristoffer
    Om du menar SL Platsuppslag's api'et så bygger det på HAFAS ja.

    //Daniel A

  • @SL Toppen, tack för svar. Ser framemot det här APIet.