SL Hållplatser och Linjer 2

Hej!

API "SL Hållplatser och Linjer 2" innehåller fortfarande inte Waxholmsbolagets bryggor. De 31 bryggor som återfinns i API:et verkar avse endast de bryggor som matchar de båtar som går i SL-trafiken (dvs linje 8x). I vissa fall kan man hitta bryggor som både är en Busshlp och en Båtbrygga men då verkar de finnas enkom för att det är en busshlp, dvs begreppet Waxholmsbåtsbrygga är inte inlagt i API-frågan,

http://api.sl.se/api2/LineData.json?key=<KEY>&model=stop

Går det att försöka rätta till det här? Det får väl ändå anses vara en bugg i API:et att bryggorna inte returneras!? I reseplanerarens API finns motsvarande bryggor med i API-queryn, den frågan går dock inte att ställa på ett sätt som innebär "hämta alla som finns".

Mvh Carl Ekman

Kommentarer

  • Hej Carl
    Låt mig undersöka med SL hur det skall fungera.
    Jag återkommer så fort jag har fått några nyheter
    Mvh Pia
    Team Trafiklab