SL Cirkatidshållplatser/Hålltid.

Vad jag kan hitta så finns det ingen data i någon av API för SL ang vilka hållplatser som är cirkatidshållplatser och vilka som är hålltid där bussen måste invänta om bussen är tidig. Är det bara jag som inte hittar detta eller finns det inte i någon API?

Kommentarer

  • Hej!

    Jag tror inte att vi har det i en API just nu, men denna information finns i vår GTFS regional data för SL. I stop_times.txt finns det en kolumn som heter "timepoint". Om den är 1, så är tiderna exact. Om den är 0, då är tiderna inte exact och kan bussan gå lite tidigare. Det är inte på hållplatsnivå, men på linjenivå. Så det kan vara så att buss A har en hållplats X som timepoint, men att buss B inte har denna hållplats som timepoint. Du kan läse mer om stop_times.txt här: https://developers.google.com/transit/gtfs/reference/#stop_timestxt

    Tyvarr går det (i flesta fall) inte att kombinera GTFS Regional med SLs API:er på ett enkelt sätt, så om du vill använda denna data som ligger is vår GTFS regional dump så måste hela lösning byggas på GTFS data.

    Jag hoppar att det hjälper lite, säg till om vi kan hjälpa mer.

    Hälsningar,
    Bert
    Team Trafiklab
  • Tack för svar. Jag ska titta närmare på detta men om jag förstår dig rätt så kan jag lösa det med denna informationen.
  • Hej.

    Det här är ju ett gammalt inlägg men jag ville fråga ifall det här är information som det går att få fram på ett lättare sätt numera? Mycket kan ju ha hänt på nästan två år. Kommer det komma i nya APIt?
    Tack.

    // Richard