Skriv att APIt inte är till för privata projekt då...

Det vore ju bra om det skrevs om att det inte går att få silver-nivå på privata projekt.

10,000 requests/månad är löjligt lite för realtidsinfo (jag behöver polla 5 gånger för att få all info, dessutom, efterom man inte inte kan kombinera en fråga och viss info som ankomsttid saknas). Så då blir det 66 uppdateringar per dygn.

Det här gör att jag helt enkelt avslutar projektet.

Visst, det går att gå runt genom att sätta en knapp för att uppdatera. Men då kan jag också gå runt det genom att inte använda APIt från början utan appar som redan får fråga.

Så skriv tydligt att privata projekt kan glömma realtidsinfo i stället för att man behöver gå igenom krånglet med att skriva projektbeskrivningar och ansöka innan man får reda på att projektet är dött.

Kommentarer

  • Hej Mirar,
    Jag förstår att 10 000 requests/månad inte räcker för ditt behov just nu. Begränsningarna vi har idag är till för att vi vill kunna garantera att vår teknik fungerar till så många så möjligt. Begränsningarna som t ex att det inte går att kombinera fråga och viss info eller att fråga om flera stationer på en gång ligger i utformningen av API:et.

    Under 2017 genomfördes projektet öppna data. Ett av målen här är att bättra på kvalitet av datat och tjänsterna/APIer som erbjuds på Trafiklab.

    Under vintern 2017 genomfördes en Proof of Concept för hur en realisering av Öppna data skulle kunna bli. Titta gärna på API:et GTFS Regional (beta) för att ett se exempel.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab