Skillnader mellan nya och gamla GTFS regional

Är det exakt samma filer i gamla och nya apiet för GTFS regional eller är det några skillnader? Skulle vara bra att veta en lista med eventuella skillnader. (syftar alltså på de filer som finns att hämta både i gamla och nya apiet)

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Jag har ingen exakt lista, men det här borde ha de viktigaste ändringar i alla fall:

    - Gamla GTFS Regional hade feed_info.txt filer, de är borta
    - Gamla GTFS Regional hade alla filer som txt variant (för felsökning), de är borta
    + Nya GTFS Regional har stöd för HTTP Caching, Last-modified, ETag
    + Nya GTFS Regional har stöd för HTTP Conditional GET requests
    + Nya GTFS Regional har data om entréer till stationer.
    + Nya GTFS Regional innebär mer operator, Kronobergs länstrafik är ny.
    + Nya GTFS Regional har bättre datakvalitet: vi har fixad flera buggs, till exempel visade 'X', 'A', 'B', ... varianter av linjer inte i gamla GTFS Regional för SL. Då var det bara '428', nu är det '428' och '428X'.
    + Nya GTFS Regional har begränsningar på antal anrop. Se nivåer på vår websida.
    + Nya GTFS Regional är uppdelad i statiskt data och realtidsdata. Det menar att du behöver 2 API nycklar.

    Säg till om du tror att du har hittat någonting annat som skiljer, då kan jag kolla med mina kollegor och ge mer information.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab