Skillnad mellan NeTEx och GTFS

Finns det någon data i NeTEx som inte finns med i GTFS Regional?

Kommentarer

  • Hej!

    NeTEx är formatet som är obligatoriskt inom EU (från 2020). Det är mer detaljerad än GTFS. Det har som nackdel att det också blir mer komplicerad än GTFS. Jag skulle säga NeTEx passar lite bättre till företag än till privatpersoner som vill återanvända data. I dagsläget finns det inte så mycket dokumentation (specifikationen är inte öppenbarligt och måste man betala för hos CEN).
    Här hittar du till exempel information om stops: https://enturas.atlassian.net/wiki/spaces/PUBLIC/pages/728727661/stops

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab