Skånetrafiken realtid

Hej!

Kan ni hjälpa mig hitta de APIer som nämns i denna artikel? https://computersweden.idg.se/2.2683/1.714273/skane-bussar-realtid-data

Det handlar alltså om Skånetrafikens bussar och tågs positioner i realtid, jag kan inte hitta det på er sida.

Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Fredrik,
    Vi är inte riktigt redo att släppa den helt publik på trafiklab ännu då VehiclePositions ställer höga krav på våra miljöer. Med det sagt så... Kolla din mail 😀

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej Kenneth!
    Tack för svar, jag har sett ditt mail och hoppas återkoppla om inte allt för länge!
    /Fredrik
  • Hej! Några nyheter om tidplan kring detta?
  • Hej Robert
    Först vill jag be om ursäkt för att svaret har dröjt. Det beror på att vi för tillfället har hög belastning på supporten.
    För att jag skall kunna svara dig behöver jag undersöka internt, beräknar att jag har ett svar till dig i början på nästa vecka
    Mvh Pia
    Team Trafiklab
  • Hej Robert!

    Tidsplan just nu är att vi kommer att släppa vår GTFS regional i produktion Q4 2019. Då borde alla få tillgång till följande data:

    Statiska data, realtidsdata, fördonspositioner: Skånetrafiken, Östgotatrafiken, dalatrafik, x-trafik, kalmars lanstrafik, Varmlandstrafik, Karlstad buss

    Statiska data + realtidsdata: SL, UL

    Statiska data: Västtrafik

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hur ser tidsplanen ut kring realtidsdata för Västtrafik, samt fordonspositioner för Västtrafik, SL och UL? Finns det någon chans att detta kommer i beta inom en inte alltför avlägsen framtid?
  • Hej Lars!

    Här finns en uppdaterad status:
    • Västtrafik: finns ingen tidsplan för realtidsdata i dagsläget.
    • SL: Undersöker möjligheten att prova fordonspositioner med en eller flera båtar men ingen uttalad tidsplan finns.
    • UL: Utveckling av fordonspositioner är pågående, vi förvänter att vi kan  publicera de Q3 eller Q4 2019.
    Hälsningar,
    Bert

    Bert på Trafiklab