Saltsjöbanan 26 inkluderas inte i SL regional rutt-planering

Sök t.ex. mellan (59.30726, 18.19920) och (59.28459, 18.27638). Er OTP på https://otp-pp-sl.samtrafiken.se ger t.ex. resultat som syftar på att man ska gå från Igelboda hela vägen till Tippen. Istället för att gå tvärs över perrongen och på Solsidan-tåget som avgår 1 min senare.

Varför dyker denna anslutning inte upp? Är det något fel på transfers i GTFS datan?

Kommentarer

  • Samma med bytet 25B <-> Saltsjöbanan
  • Hej!

    Det finns flera transfers definierad i Igelboda i GTFS Regional (SL), till exempel:
    9022001007531003,9022001007531001,1,,14010000334035314,14010000523033874

    Denna data kommer direkt från SL, så det är samma som de har i deras reseplanerare. Apple Maps använder GTFS Regional, Google maps använder GTFS Sverige 2, och både använder linje 26 med transfer i Igelboda.

    Det finns flera parametrar i en routeplaneringssystem, och det beror på de parametrar vilken route du får som svar. Till exempel finns det antal byte, distans som men åker på fot, total tid, ...

    Vår OTP instans är bara för att validera data/kunna granska data mellan olika källor. Det är inte meningen att använda den i en app eller websida. Om du vill använda en reseplanerare API, så har vi båda ResRobot och SLs API:er.

    Säg till om jag kan hjälpa dig vidare.

    Hälsningar,
    Bert

    Team Trafiklab