rullstol på färdmedel och hållplatser

Hej!
Ett förslag till data per fordon och hållplats: möjlighet att ta med respektive ombord rullstol (ev med information om särskilda begränsningar på mått). Vore användbart att kunna erbjuda sökning med detta som kriterium. Några planer om detta för GTFS Sverige eller andra datakällor?

Kommentarer

  • Hej Per Eric,
    Dessa typer av fordonsegenskaper är något vi tittar på att föra in. Med största sannolikhet kommer den då att föras in i GTFS Regional. Tyvärr har jag inget estimat på när denna typ av data blir tillgänglig.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab