Resrobot Stolptidtabeller 2 (Beta) id och direction parametern

Hej,

under dokumentationen står det att "id" kan erhållas av platsuppslag eller närliggande hållplats, under dokumentationen för platsuppslag står det att detta id motsvarar "extId" dvs rikshållplats id men att detta kan komma att ändras. Parametern "direction" specar att den ska anges med rikshållplatsid. Här känns det som att det finns en risk för två olika id system för hållplatser, eller tolkar jag det fel?

Skulle vilja ha detta lite tydligare så att vi vet förutsättningarna. För tillfället använder jag mig av rikshållplatsid till "id" parametern. För att undvika framtida problem kanske det kan vara en idé att tillåta sökningar för avgångar / ankomster med en "extId" parameter istället ifall möjligheten att söka med rikshållplatsid kommer förändras ifall API:et för platsuppslag eller närliggande platser förändras.

Kommentarer

  • Hej!

    Fortsätt att använda id som du gjort tidigare.

    Team Trafiklab