ResRobot - Stolptidtabeller 2, avsaknad av realtidsdata för SL

Hejsan!
Jag har använt stolptidtabeller 2 för att hitta anslutningar vidare från stationer, dock verkar det som de flesta avgångar i stockholm saknar realtidsdata, trots att de bör ha det. Tunnelbanan saknar realtidsinfo, men även de flesta/alla bussar verkar sakna den.

t.ex. https://api.resrobot.se/v2/departureBoard\?key\=KEY\&id\=740000001\&products\=492\&format\=json\&passlist\=0
resulterar i massor utav resultat där realtidsinfo saknas, trots att den förväntas vara satt för t.ex. bussar.

Är det ett problem på er sida, eller har jag gjort något fel? (Samma fråga med id=740000002, Göteborg C, resulterar i realtidsinfo)

Kommentarer

  • Hej Dan,
    Det verkar inte vara något fel i ditt anrop av API:et. Det finns flera orsaker till att du inte får realtidsinfo för 740000001

    1. Realtidsinformation för tunnelbanan går i dagsläget inte att få ut via Resrobot - Stolptidtabeller 2.

    2. Anledningen till att du inte får realtidsinformation för bussar är att Stockholm Central (stopid=740000001) är ett aggregat av flera hållplatser som har egna stopid. I ett anrop med stopid=740000001 kommer du även få information om avgångar från stopid=740004383 som är Klarabergsviadukten. Tyvärr på grund av vissa tekniska begränsningar så får du inte realtidsdatan för dessa stopid. För att komma åt realtidsdata för Klarabergsviadukten så måste en ny sökning göras för det specifika stopid:et.

    Anledningen till att du får mer realtidsdata för Göteborg C (stopid=740000002) är att nästan alla hållplatser runt Göteborg C har stopid=740000002. Som du kanske har uppmärksammat så finns det även andra stationer som är aggregerade med 740000002 t ex 740015585 som är Göteborg Nordstan

    Återkom gärna om du har några funderingar kring detta.

    Hälsningar
    Kenneth Yu, Trafiklab
    Team Trafiklab