Resrobot Sök Resa ger både array och object

Hej,
Detta är både att problem och förslaget är att åtgärdar det :P

Resrobot Sök Resa ger både Array och Object beroende av om det ä ren remark eller flera.
I "remarks" så kan det både komma en "remark" och flera "remark" det är ok, men när det kommer ett så kommer det inte som en array vilket ger problem när man kör GSON. Skulle ni kunna skicka även enstaka "remark" som Array alltså omgärdat av [].

Tack på förhand,
Jens

Kommentarer

  • Jag antar att det är samma problem som här: https://kundo.se/org/trafiklabse/d/knasig-json-...

    En workaround är att man kör variabeln (alla variabler som ska behandlas som listor) genom en funktion som lägger den i en lista om den inte redan är en lista.

  • Tack Erik för länken den sa allt.

    Synd att deras leverantör är så dålig men det är väl bara att glömma idén att göra om JSON till java objekt direkt med GSON och handjaga det istället 🙁 tur att man har tid!!!