ResRobot nere?

Hej,

ResRobot ger 503-svar. Kollar ni på det?

Mvh Jens

Kommentarer

  • Hej Jens,

    Tack för din återkoppling.

    Vi har haft problem med Resrobot under dagen, men det verkar vara uppe nu. Återkom gärna om du har fortsatta problem.

    Hälsningar,
    Thomas

    Team Trafiklab
  • BRÅDIS! Vi kör en tjänst åt Karlstadsbuss som använder detta API och de får stora problem då API:et är instabilt och vi inte får svar. Tacksam om ni kan åtgärda problemet omgående eller återkomma med en kontaktperson som vi kan ta direktkontakt med.
  • Hej Per,
    Resrobot API:erna är återigen uppe. Vi fortsätter utreda driftsproblemen med vår leverantör.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hur kan resrobot.se fortsätta fungera när api:et är nere?
  • Hej Nicke,
    API:erna på trafiklab och reseplaneraren på resrobot.se är två olika tjänster som ligger på två olika servrar.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Det förklarar saken. Varför använder inte tjänsten resrobot.se erat publika api?
  • Hej Nicke,
    Anledningen till detta är just att det är två olika tjänster. Grunddatat kommer från samma källa men det är 2 olika kanaler ut.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Ambitionen med Trafiklab ska ju vara att utveckla nya vassa tjänster. Vi kör en samhällsnyttig tjänst mot skolor som bokar biljetter på lokaltrafiken. Nu är den tjänsten nere på grund av detta API:s instabilitet, vilket leder till att skolbarn inte kan åka på planerade turer. Dessutom medför detta stor irritation och merjobb. Hur skall vi kunna leverera tjänster med ett API som inte är stabilt? Varför får inte vi tillgång till samma API som resrobot.se har tillgång till, då deras API uppenbarligen fungerar och är stabilt?
  • Hej Per,
    Tjänsten som din är en stor anledning till att trafiklab finns. Vi är verkligen ledsna att API:erna har fungerat så dåligt den senaste tiden och kan inte annat än be om ursäkt. Vi strävar så klart efter att leverera en tjänst som är stabil och pålitlig men ibland blir det fel. Vi är öppna för feedback och tar gärna emot förslag på hur vi kan bli bättre. Kontakta oss direkt på info@trafiklab.se eller så kan vi skapa en separat tråd här på forumet.

    Detta gäller så klart inte bara Per utan alla som har förbättringsförslag kan kontakta oss.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab