Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Redirect-loop i SL Realtidsinformation 4

Har fått problem med att inte få tillbaka nån data från realtimedeparturesV4. Vid en närmare titt ser det ut som om API:t svarar med en redirect-loop.

Vid en test med browsern på anropad URL så säger den samma sak vid första försöket (ERR_TOO_MANY_REDIRECTS), men vid en refresh så verkar det märkligt nog fungera.
http://api.sl.se/api2/realtimedeparturesV4.xml?key=NNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN&siteid=9807&Bus=false&timewindow=60

Vad kan vara fel?

Kommentarer

  • Hej Anders,
    Jag kan inte återupprepa ditt problem nu. Det kanske var några driftstörningar tidigare som är lösta nu. Har du fortfarande samma problem?

    Mvh Dick

    Trafiklab
  • Jag har samma problem. Det verkar som att detta händer när det inte finns något cachat svar för den request jag skickar. Med curl ser man tydligt att responskoden är 302 och ofta är Location headern satt till samma url som den jag anropade. Efter ett par försök fungerar det, precis som om backend servicen har hunnit få fram datat och lagt det i cachen.
    Anders R
  • Samma problem här också.

    Med CURL: GET /api2/realtimedeparturesV4.json
    får jag följande header:
    > Host: api.sl.se
    > User-Agent: curl/7.54.0
    > Accept: */*
    >
    < HTTP/1.1 302 Found
    < Connection: close
    < Pragma: no-cache
    < cache-control: no-cache
    < Location: /PRhYQ/api2/realtimedeparturesV4.json

    Location har olika inledande kataloger, som ovan, eller går direkt på /api2/. Det här håller på ända tills jag går in med browser eller Postman och kör samma GET. Då funkar det.
    Åsa
  • Jo, felet är kvar. Tack Anders R och Åsa för bekräftande av problemet och bra info!
    Anders L
  • Även jag upplever samma sak i API:et Hållplatser och Linjer 2. Det blir för mig precis som det blir för Åsa här ovan.

    Hälsningar
    Andreas E
  • Jag har också detta problem.
    Rudolf
  • Hej Alla i tråden,
    Vi undersöker detta just nu. Var det i fredags som ni började märka av problemet?

    Hälsningar
    Kenneth
    Trafiklab
  • Nej, det har varit fel längre än så, cirka 1-2 veckor tror jag.
    Rudolf
  • I hållplatser och linjer 2 tycks problemet försvinna om jag gör anropet över https (föredraget) istället för http. Med reservation för att jag inte testat det jättemycket, men väl värt att undersöka vidare.
    Andreas E
  • Hej,

    Det har gjorts en ändring nu, har någon av er möjlighet att kontrollera om problemet kvarstår?

    Mvh
    Erik B
    SL
  • Verkar funka för mig.

    Tack!!
    Rudolf
  • Det tycks fungera här med! Ska logga tills imorrn och kontrollera närmare.

    Tack! :)
    Anders L
  • Perfekt, funkar igen! Tack för snabb assist!
    Åsa

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy