Realtidsinfo på utvald SL hållplats i Sthlm

Hej,
Finns det någon hemsida som i realtid visar ev trafikstörningar (eller om det kombineras med avgångstiden) för sin närmaste busshållplats och t-banestation?

Vill slippa appar och massor av sökklick. En defaultinställning som hela tiden uppdaterar en länk automatiskt som jag besöker med webbläsaren. Detta måste redan finnas tänker jag, men jag hittar ingen. Nån som kan tipsa mig?

Vill ha ren och relevant textinfo, inga kartor eller info för hela Stockholm.

Kommentarer

  • Hej Hasse,

    Hos Trafiklab bjuder vi bara på data. Alltså har vi ingen sån sida, men vi har alla data som behövs för sån lösning.

    Data kan du hitta i Resrobot Stolptidstabeller, SL Departures, SL Trafikäge, och GTFS Regional. Om du vill söka efter en sån projekt kan du prova vår sökfunktion, men det kan vara svårt att hitta sån projekt. Du kan också prova söka på Github, eller kanska någon annan har några bra tips.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Hej,
    Tackar för svaret med dina tips.
    Hade givetvis hoppats slippa skapa nåt som säkert redan finns, och eftersom ni garanterat har bättre koll än mig på olika API:er, så kändes det naturligt att slänga ut en fråga.

    Ha det bäst!
  • Kanske Magic Mirror (https://github.com/MichMich/MagicMirror, https://github.com/teppos/MMM-SL, https://github.com/Alvinger/MMM-ResRobot) eller en Digital Signage lösning kan vara något för dig?

    Bert på Trafiklab
  • www.sltider.se är en enkel och smidig sida för att se nästa avgång och ev. försening.