Realtidsinfo 3 ger felaktiga svar för tunnelbana

Hej!

Har märkt nu under en längre tid att realtidsinfo 3 ger felaktiga svar för tunnelbaneavgångarna på station Akalla.

Den ger konsekvent svar 10/20/30 minuter.

Oavsett vad som syns på perrongskylten på plats i akalla.
Dock inte konstant dygnet runt, och tiderna kan variera. Men när jag skriver detta (15:17) ger den mig konstant ett och samma svar.

Lustigt nog syns detta även på SL:s egna hemsida. Kollar man "nästa avgång" får man samma 10/20/30-minuters svar. Medans om man gör en aktiv sökning (ex Akalla - TCE) får man ett resonabelt svar som avspeglar trafiken och vad som syns på skyltarna.

Kommentarer

  • Hej Henrik,
    Det verkar vara något fel i förbindelsen mellan skyltsystem för blå linjen och webservicen. Det är nu felanmält

    Tack för hjälpen!

    /Sabina