Realtidsdata saknas i ResRobot Stolptidtabeller 2 - Avgående Trafik

Hej,

Jag saknar samtliga realtidsfält (rtTime, rtTrack, rtDepTrack, rtDate) i ResRobot Stolptidtabeller 2 - Avgående Trafik.

Använder följande fråga:
https://api.resrobot.se/v2/departureBoard.json?key=key&id=740098197&passlist=0

Får följande svar (en avgång nedan men saknar på samtliga):
{
            "Product": {
                "name": "InterCity 10264",
                "num": "10264",
                "catCode": "2",
                "catOutS": "JIC",
                "catOutL": "InterCity",
                "operatorCode": "74",
                "operator": "SJ",
                "operatorUrl": "http://www.sj.se"
            },
            "name": "InterCity 10264",
            "type": "S",
            "stop": "Arlanda Centralstation (Sigtuna kn)",
            "stopid": "740000556",
            "stopExtId": "740000556",
            "time": "08:22:00",
            "date": "2018-04-27",
            "direction": "Uppsala Centralstation",
            "transportNumber": "10264",
            "transportCategory": "JIC"
        }

Mvh
Patrik

Kommentarer

  • Hej Patrik,
    Vi undersöker problemet och återkommer så snart vi kan.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej,

    Jag saknar fortfarande realtidsdata.
    Har ni kommit fram till vad problemet är?

    Mvh
    Patrik
  • Hej Patrik,
    Ursäkta sen återkoppling. Jag tror att vi har lite strul med hur Arlanda Centralstation är beskriven i datat.

    Site-ID 740098197 som du använder är en så kallad metahållplats och består av flera andra hållplatser. Det verkar som att vi har problem att aggregera upp realtidsinformationen till den.

    Tittar du till exempel på site-id 740000556 som är Arlanda Centralstation (Sigtuna kn) så kommer du att få realtidsinfon.

    Vi kommer utreda vidare om det går att få in realtidsinformationen även i metahållplatsen. Återkommer när den utredningen är gjort.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab