Realtid position för bussar

Jag läste en 6år gammal inlägg, men undrar om ni har utrustat bussar med någon slags GPS funktion så att ni kan dela buss position i realtid, alltså koordinater. Det vore sjysst att kunna övervaka sin buss ankomst speciellt under kommande vinter perioden.

Kommentarer

  • Halloj!

    Det finns https://www.trafiklab.se/api/oxyfi-realtidspositionering som kan ge GPS-koordinater för tåg i en begränsad region. Något annat API med GPS-koordinater har vi inte just nu. I dagsläget är det sakta på gång att förbättra realtidsdatan som finns tillgänglig, men det kommer nog dröja ett tag till innan vi får se GPS-koordinater för de flesta bussar.

    // Kevin
    Team Trafiklab