Realtid 2, ingen tunnelbaneinfo....igen !!!!!

För några veckor sedan var tunnelbaneinfon borta i ca 5 dagar från Realtid2, medan APIet rapporterades som uppe i statistiken. Nu är det samma sak igen, sedan igår ingen tunnelbaneinfo. realtid1 har fortfarande tunnelbaneinfo, så det är inte så att SL inte skickar någon. Kommer man någonsin att kunna lite på Realtid2, eller skall man bygga om appen till Realtid1?
Vore bra om statistiken inte bara kollar efter ljus, utan också om det är någon hemma...kolla t.ex. 9001, där skall finnas ALLA trafikslag i svaret.

Kommentarer

  • Hej!

    Jag skulle förslå att du använder dig av det API som du litar mest på och i ditt fall verkar det vara Realtid 1. Jag har tyvärr ingen närmare information om varför Realtid 2 inte skickar med tunnelbaneinfo under vissa perioder men ska vidarebefordra informationen till SL.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Jag har ingen erfarenhet av Realtid1, jag bara kollade med den om det var SL som inte lämnade ut tunnelbaneinfo. Att skriva om allt för Realtid1 är ett stort jobb, som dessutom innebär begränsningar, utan att jag vet om det blir bättre. Så jag ser ju hellre att vi får ordning på Realtid2.

  • Hej!

    Vi/SL ska kolla närmare på det du nämner ang att tunnelbaneinfon fattas.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Hej,
    Vi har nu identifierat och håller på att åtgärda problemet. Statistiken kommer därmed också bli mer tillförlitlig.

  • Det låter ju utmärkt. Stort tack :-)