Problem med Reseplanerare 2, Geometry

Geometry returnerar helt fel data vid många anrop.

Det yttrar sig som att man till synes får en helt annan linjesträckning än den man har sökt, alltså t.ex. linjesträckningen för buss 123 när man har sökt en resa med buss 456.

Det här har pågått minst sedan i fredags, eventuellt tidigare än så.

Kommentarer

  • Hej Rasmus

    Kan du ge exempel på ett request som retunerar felaktigt värde så att vi kan göra en felsökning?

    Mvh
    Daniel
    Team Trafiklab
  • Hej,

    Problemet uppstod intermittent oavsett vilket request man gjorde. Just nu går det inte att återskapa problemet ens genom att göra många request.
  • Hej Rasmus

    Vilken opperatör var det du sökte med? Så kan kolla om jag hittar något.

    Mvh
    Daniel
    Team Trafiklab
  • Hej,
    Felet berodde på att en av applikationsservrarna i reseplanerarsystemet hade osynkad data. Detta åtgärdades igår eftermiddag.

    /Sabina