MTR express (812) GTFS agency.txt

Hej!

MTR express har fortfarande den trasiga urlen (mtrexpress.se) i GTFS agency.txt

Borde den inte bytas till mtrexpress.travel som är den som fungerar?

Kommentarer

  • Hej Martin
    Vi tack för din feedback, vi fixar felet snarast

    Mvh Pia
    Team Trafiklab
  • Hej.

    GTFS är uppdaterad men det verkar inte slå igenom i google transit/Maps. Är något fel i google transit console?

  • Hej Martin,

    Efter några problem med Google, blev vår feed uppdaterad den 8e augusti. Det borde visas korrekt nu.

    Hälsningar,
    Bert

    Team Trafiklab
  • Det är fortfarande fel, det kommer fortfarande upp se adressen i google Maps.
  • Vi har mtrexpress.travel som URL i vår GTFS Sverige 2 feed, så det verkar som det är någonting hos google som går fel. Jag kollade och det verkar som de inte har uppdaterad efter 8 augusti, så när de uppdaterar borde de ha rätt adress.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Har ni felanmält till Google? Det kan bara feed ägaren göra, jag kan det inte.
  • Hej Martin
    Nu skall felet förhoppningsvis vara åtgärdat
    Mvh
  • Hej, felet kvarstår.

    Mvh
    //Martin
  • Jag granskade och tyvärr verkar det som det är ingenting vi kan fixa. Google säger att det är "SJ Industries" i stället av "SJ" som står i vår feed, och de använder den gamla MTR websida även om vi började skicka in den nya förra månad. Allt visas upp korrekt (SJ's namn, MTR's websida) i vår Google maps konto när vi granskar våra importerade data, så det är bara Google som har bestämd sig att visa någonting annat.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab