Länka till resa på sl.se

Finns det dokumentation för hur man kan länka (djuplänka?) till en sökning på sl.se?

Jag är inte intresserad av att hämta ut resultatet, vilket SL Reseplanerare 3 verkar ge, utan att kunna länka till en sökning motsvarande https://sl.se/sv/#/Travel/SearchTravelById/T-Centralen%20(Stockholm)/Skanstull%20(Stockholm)/9001/9190/null/depart/sv/null/null/2,8,1,4,96,/null/null/null/null/null/false/null/0/0/null/false
Eller ännu hellre utan startpunkt angiven. Det ser ut som att man kanske måste veta stations-id:n?
I tidigare versioner av reseplanerare.sl.se kunde man göra detta.

Kommentarer

  • Hej Viktor,
    Jag är inte riktigt med på vad du är ute efter. Skulle du kunna utveckla vad du försöker göra? Är det något som liknar detta?
    https://reseplanerare.resrobot.se/index.html#!P|Inputgen

    För SL Reseplanerare 3 måste alltid en start- och slutpunkt anges

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Ja, ungefär. Förutom att jag inte får den att fungera heller.
    Om jag gör en textlänk men förifylld destination Skanstull så ger den url:en https://reseplanerare.resrobot.se/#!P|TP#!Z|Skanstull%20(Stockholm) som inte fungerar, den ger ingen sökning.

    Dvs jag vill få ut en url som leder till en sökning. Helst på sl.se men i andra hand kanske på resrobot.

    Och ang SL så skriver du att SL Reseplanerare 3 kräver start och slutpunkt. Är det samma med sl.se? Och finns det någon dokumentation för hur man i övrigt kan länka till en sökning där? Dvs vad de andra parametrarna i url:en som jag exemplifierade med betyder?
  • Och för att förtydliga vad jag vill göra:
    Vi har använt oss av ett sådant webbformulär som fanns till en tidigare version av SL:s reseplanerare, där man kunde fylla i startpunkt och ha en förifylld slutpunkts-parameter som ledde till en sökning på reseplanerare.sl.se, men den fungerar inte längre sedan nya sl.se kom.
  • Hej Viktor,
    Jag kopplar in SL i frågan för angående webformuläret och undertiden så undersöker jag problemet med Resrobotsformulär.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Hej Viktor,
    Det finns inte längre någon typ av färdigt webbformulär eller liknande som ersätter den tidigare lösningen där förvald start- eller slutpunkt kunde anges.
  • Gäller detta fortfarande, eller går det att länka till en specificerad slutstation nu?
  • Det skulle vara mycket bra om det går att återfå en sådan funktion.
    Även jag använde mig förr av länkar på min förenings hemsida som gjorde att besökaren kom till ett delvis ifyllt formulär hos SL.
    Exempel: http : // mini.sl.se/sv/travelplanner/travel/?ft=Gymnasietorget+3,+Huddinge