Kan inte ansluta

Vi kan inte längre ansluta till https://api.resrobot.se/gtfs/sweden.zip?key=[vår nyckel]. Det gick bra förra veckan.

Kommentarer

  • Jag har skickat vidare ärendet till vår underleverantör. Återkommer när problemet är löst.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab
  • Finns det någon uppdatering på detta? feed_info verkar uppdateras men feeden går ej att hämta.

  • Hej! Problemet kvarstår fortfarande. Kan du ge en tidsuppskattning för när problemet är löst?

    Detta orsakar allvarliga störningar i våra tjänster.

  • Hej

    Tyvärr är det svårt att tidsuppskatta det här problemet då det ligger hos vår leverantör. Så jag kan inte lova något. Men det här är ett prioriterat ärende och förhoppningsvis kommer det snart vara löst.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab
  • Hej Trafiklab

    Har ni hört något från underleverantören?

  • Hej Elisabet

    De håller på jobbar med problemet och tyvärr har vi inte hört så mycket mer sen igår.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab
  • Nu är GTFS 2 uppe igen och går att ladda ner.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab
  • Toppen, tack för uppdatering.

  • Hej Trafiklab

    Det fungerar fortfarande inte för oss. Vi får nu följande svar:
    <haf:Error xmlns:haf="hafas_rest_v1" errorCode="API_QUOTA" errorText="quota exceeded for 'xxxxxxxxxxxxx' on 'gtfs'"/>

  • Det felmeddelandet betyder att ni har laddat ner GTFS fler än 50 gånger den här månaden eller fler än 1 gång per minut.

    Så om ni vill ha ner GTFS nu så skulle ni kunna skapa en ny nyckel som inte har överskridit den här månades kvot.

    Med vänliga hälsningar
    Daniel

    Team Trafiklab