Ingen realtidsinfo för tunnelbana vid Skarpnäck

Hej, vid API-baserad sökning av realtidsinformation för hållplats Skarpnäck (t-banan) erhålls enbart avgångar för buss, ingen information för tunnelbanan. Vi märker det i vår app Res i STHLM. Även sl.se verkar drabbas av samma fel under funktionen nästa avgång.

Kommentarer

  • Hej,
    På grund av ett tekniskt fel saknas tidtabell för gröna linjen i tunnelbanesystemet. Det gör att när det inte finns något tåg på väg mot stationen saknas information på stationsskylten, vilket är den information som också används i webbtjänsten.

    Förhoppningsvis är felet åtgärdat vid trafikstart imorgon.

    /Sabina

  • Hej Sabina, tack för snabbt svar! Då inväntar vi den korrigeringen.