Inga svar från resrobot API

Hej, vi jobbar med ett Exjob där vi utvecklar en prototyp för en reseplanerare. Vi försöker använda resrobot som en del av prototypen men lyckas inte få några svar, endast ett meddelande från Cloudnet att sidan inte hittas.
Vi har främst försökt göra sökningar med exempelanropen+API nyckeln, men även testat med olika parametrar utan resultat.
Är det ett känt problem eller en störning, eller har vi missat något? Snabbt svar uppskattas då vi jobbar under deadline.

Kommentarer

  • Hej Sofia,
    Jag testade precis detta anrop https://api.resrobot.se/v2/trip?key=&originId=740000001&destId=740000002&format=xml och det verkar funka. Hur gör ni ert anrop?

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Ja, det funkar, detta är ju dock inte dokumentationen som ni presenterar och det står explicit att api v2.1 är den enda som stöds. Detta är det formatet som skrivs i dokumentationen https://api.trafiklab.se/samtrafiken/resrobot/Search.json?apiVersion=2.1&fromId=7400044&toId=7400001&key=[api-nyckel]
  • Hej igen Sofia (Denna gång med rätt namn. Ber om ursäkt!),
    Du verkar ha hittat en dokumentationssida till den gamla versionen av Stolptidtabeller. Var den länka från Trafiklab eller hittade du den via någon annan väg?

    Länk till rätt dokumentationssida hittar du här

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Nu när jag går in på sidan så kommer jag till korrekt dokumentation, men tidigare har jag dirigerats hit https://www.trafiklab.se/api/resrobot-sok-resa/search, men jag kan inte återskapa hur jag hittade dit. Vill minnas att jag klickat mig fram via trafiklab.se's menyer
  • Hör gärna av dig igenom om du hittar några konstigheter i dokumentationen eller länkar till gammal dokumentation.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab