HTTP 429

Erat nya api för GTFS-RT är helt värdelöst. Får HTTP 429 felmeddelande hela tiden. Det var aldrig något problem med det gamla apiet.

Kommentarer

  • Hej,

    HTTP 429 menar att en nyckel har används för många gånger i en minut eller månad. Vad gränsen är berör på nivån av nyckeln. Olika nivåer och begränsningar för GTFS Regional Realtime finns här: https://www.trafiklab.se/api/gtfs-regional-realtime-beta. Om det inte räcker med en API nyckel, kan du uppgradera din nyckel. Det är helt gratis och borde ta mindre än 24 timmar. Så länga att din nyckel inte blev uppgraderad kan du använda den gamla API.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab
  • Jag är mycket besviken på erat nya api. Ni tänker stänga det enda vettiga apiet inom mindre än en månad och ersätter det med ett api som är helt värdelöst. För att få ut all information måste man anropa 22(!) olika metoder och man får bara anropa 2 gånger i minuten. Det innebär att man bara får uppdaterade data var 11:e minut! Realtid som uppdateras var 11:e minut är inte ens värt att kallas realtid!
  • Hej,

    Jag håller helt med att man behöver fler uppdateringar om man vill publicera någonting med det. Det är därför vi har en silver och guld nivå. Silver borde räcka för att ha en applikation som visar data för en operator. Guld tillåter att hämta ServiceAlerts och TripUpdates varje 30 sekunder, och VehiclePositions varje 5e sekund, för varje operator. Nivåuppgraderingar är helt gratis och kan du göra på ett enkelt sätt genom att klicka "uppgradera" vid nyckeln som du vill uppgradera.

    Vi tar med denna feedback för att förbättra våra nivåer i framtiden.

    Hälsningar,
    Bert

    Bert på Trafiklab