Historiska data, tågförseningar

Hej, hur anropar jag historiska data på tågavgångar i Trafikverkets TrainExport API? Jag är nybörjare på det här med API:er och undrar om denna databas överhuvudtaget innehåller historik och att det går att söka i denna? Mitt problem är att jag vill kunna söka efter tidigare tågförseningar.

Kommentarer

  • Hej!

    Det går tyvärr inte få ut historisk data från trafikverket. Du kan tyvärr inte avnända det API'et till detta ändamål.

    /Martin

    Team Trafiklab
  • Någon uppdatering i just detta ärende?

  • Hej!

    Det går fortfarande inte att få ut någon historisk data från trafikverkets api här på trafiklab. Du skulle kunna kolla om trafikverket har den informationen du söker på http://api.trafikinfo.trafikverket.se/.

    Med vänliga hälsningar

  • Kollar denna igen eftersom det var länge sen tråden var aktiv. Har ni någon data på förseningar på persontransporter på järnväg?
    Edvin S
  • Hej Edvin,
    Tyvärr går det fortfarande inte att få ut förseningsinformation från Trafikverket förutom genom deras API. Det finns dock viss förseningsdata på regional nivå för t ex pendeltågstrafik för de regioner som levererar realtidsdata till oss.

    Du hittar en tabell på vilka som levererar realtid här (alla har dock inte järnvägstrafik): https://www.trafiklab.se/api/trafiklab-apis/gtfs-regional/

    Mvh
    Sofie
    Sofie på Trafiklab
  • Tack Sofie! Ok jag såg att Trafa har en del förseningsdata, dock inte så granulärt som jag skulle önska...
    Edvin S