Hämta gångtid till närliggande stationer

Hej!

Jag vill hämta hem hur långt tid det tar att gå till tre specifika T-stationer från min position beskrivet i koordinater. Jag försöker använda mig av Reseplanerare 3, men får inga resultat.

Mitt anrop ser ut såhär:
http://api.sl.se/api2/TravelplannerV3/trip.json?key=key&originCoordLat=latCoord&originCoordLong=longCoord&destId=station_ID&lang=sv&originWalk=1&destWalk=1

Men får tillbaka
{'ErrorDetails': {'errorCode': 'SVC_LOC',
                  'errorText': 'nearby to the given address stations could not '
                               'be found.',
                  'serverVersion': '1.2'},
 'Message': 'Proxy error',
 'StatusCode': 1008}

Trots att koordinaterna jag använder vid anropet ligger ca. 300 meter från stationen jag vill specificerar i anropet. Vad gör jag för fel? Tack på förhand!

ps. Jag vill ha hur långt tid det tar att gå till stationen, så https://www.trafiklab.se/api/sl-narliggande-hallplatser passar inte om jag har förstått det rätt? Då den bara returnerar avståndet till hållplatsen. Dessutom vill jag kunna specificera vilken station det är jag vill ha avståndet till.
ds.

Kommentarer

  • Löste det med hjälp av via-parametern i Reseplanerare 3!
  • Hej Sebastian,
    Att behöva använda via känns konstigt. Har du testat att laborera med detaljeringen i originwalk parametern?

    Du kan t ex ange att originwalk=1,0,1000

    Detta innebär att minsta tillåtna gång är 0 m och max är 1000 m

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Japp, testade det.

    Fick tillbaka:
    {'ErrorDetails': {'errorCode': 'SVC_LOC_NEAR',
                      'errorText': 'start and destination to close',
                      'serverVersion': '1.2'},
     'Message': 'Proxy error',
     'StatusCode': 1008}

    Via passade mitt problem perfekt. La till destWalk=1 med, men vet inte om det gjorde någon skillnad då det mest var gångavståndet till första stoppet (en tunnelbanestation i detta fallet) som jag var ute efter.

    Tack ändå!

    Hälsningar, Sebastian
  • SVC_LOC_NEAR brukar man få när start- och slutdestination är för nära varandra.
    DestWalk=1 är default, så det borde inte ha någon inverkan på ditt anrop.

    Blir väldigt intresserad av vilken typ av tjänst du utvecklar. Spännade! 😀

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab