GTFS för internationell färjetrafik

Hej!
Finns det möjlighet att få tider för färjetrafik Sverige-utlandet (Danmark, Tyskland, Finland ...) i GTFS Sverige på samma sätt som tåg till utlandet? Det vore värdefull för möjligheten till internationella reseplanerare.

Kommentarer

  • Hej Per Eric,
    Är det någon speciell, färja du saknar? I GTFS Sverige 2 har vi till exempel Scandlines färja från Helsingborg till Helsingør.

    Hälsningar
    Kenneth

    Team Trafiklab
  • Aha, den missade jag. Fint! Och jo: TT line / Stena Trelleborg-Rostock/Sassnitz, Stena Göteborg-Fredrikshamn / Varberg-Grenå. Färjorna till Åland, Finland, Baltikum ... (har i alla fall inte hittat vare sig Stena eller Tallink Silja bland agency, eller Travemünde i stops när jag sökt).

    Generellt de som är användbara länkar till utlandet, sen kombinerat med till exempel tyska/danska/finska GTFS för resten.
  • Hej,
    Jag förstår! Vi behöver undersöka vidare om det finns möjligheten att publicera deras tidtabeller.

    Hälsningar
    Kenneth
    Team Trafiklab
  • Det vore toppen!
    Misstänker att Samtrafiken har lite lättare få bra svar än en enskild utvecklare på fråga om någon slags dataleverans från rederiet.
  • Hej!
    Hur gick det med att få in dessa färjor? Fick ni något svar från rederierna?

    Per Eric Rosén
  • Hej Per Eric!

    Dessa färjor ingår inte i lagstiftningen som gör att de måste leverera deras tidtabeller till Samtrafiken, och därför ingår inte de i GTFS Sverige 2 flöden eller i några av de andra flöden. Det finns tyvärr inga planer att samla in dessa data i dagsläget.

    Hälsningar,
    Bert
    Bert på Trafiklab