GetDepartures buggar idag (SL Realtidsinformation)

Hejsan,
Under hela dagen har följande förfrågan:

https://api.trafiklab.se/sl/realtid/GetDepartur......

gett ett och samma svar:

<Departure xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" xmlns="http://www1.sl.se/realtidws/">
<LatestUpdate>2014-10-02T16:45:42.7661799+02:00</LatestUpdate>
<ExecutionTime>00:00:00</ExecutionTime>
<Buses/>
<Metros>
<Metro>
<SiteId>9305</SiteId>
<TransportMode>METRO</TransportMode>
<StationName>Solna centrum</StationName>
<GroupOfLine>Tunnelbanans blå linje</GroupOfLine>
<DisplayRow1>11 Kungsträdg. 22 min.</DisplayRow1>
<DisplayRow2>11 Kungsträdg. 04:53 11 Kungsträdg. 05:08</DisplayRow2>
</Metro>
<Metro>
<SiteId>9305</SiteId>
<TransportMode>METRO</TransportMode>
<StationName>Solna centrum</StationName>
<GroupOfLine>Tunnelbanans blå linje</GroupOfLine>
<DisplayRow1>11 Akalla 23 min.</DisplayRow1>
<DisplayRow2>11 Akalla 01:09 11 Akalla 05:24</DisplayRow2>
</Metro>
</Metros>
<Trains/>
<Trams/>
<TrainError>
<HasError>true</HasError>
<FaultCode>Client</FaultCode>
<ErrorLevel>Error</ErrorLevel>
<ErrorCode>1000</ErrorCode>
<ErrorSource>/realtidws/RealTimeService.asmx/GetDepartures</ErrorSource>
<ErrorMessage>Connection string is missing</ErrorMessage>
</TrainError>
<TramError>
<HasError>true</HasError>
<FaultCode>Client</FaultCode>
<ErrorLevel>Error</ErrorLevel>
<ErrorCode>1000</ErrorCode>
<ErrorSource>/realtidws/RealTimeService.asmx/GetDepartures</ErrorSource>
<ErrorMessage>Connection string is missing</ErrorMessage>
</TramError>
</Departure>

Det är något som inte stämmer!

Kommentarer

  • Hej,
    Dataflöde från blå linjens skyltsystem till webbsystemet saknas helt sedan i onsdags och är felanmält. Felsökning pågår.

    Realtidswebservicen du hänvisar till visar det senaste data som finns att tillgå. Realtid 2 och 3 visar ingen information alls när det inte finns uppdaterad data.

    /Sabina

  • Hej,
    Felet åtgärdades i fredags vid 17-tiden.

    Ny server hade satts upp i tunnelbanesystemet och jobbet som skickar data till webbsystemet hade inte kommit igång. Ny IP-adress gjorde att det även krävdes en brandväggsöppning.

    /Sabina