Förslag SL Realtidsinformation

Jag saknar ett sätt att kunna hämta realtid för mer än en station åt gången samt möjlighet att endast kunna hämta det som har förändrats.

Mitt förslag är:

  1. Tillägg med en parameter där vi kan ange en tid som gör att vi endast får ut data som har förändrats sedan den angivna tiden. Vi skulle då t.ex kunna använda LatestUpdate från ett tidigare svar.
  2. Förändring som gör att vi kan hämta data utan att ange ett site id.

Detta skulle kunna spara väldigt många anrop samt göra det möjligt att utveckla nya typer av tjänster på er data.

Kommentarer

  • Jag stöder Johan om detta förslag.

  • Tack för förslaget, det är noterat!

    Ett ärende har skapats för detta som kommer att hanteras av ansvariga för tjänsten.

    /Sabina

  • Jag söker exakt den här funktionaliteten och stödjer även jag Johan i förslaget. Så vitt jag ser så är det inte implementerat ännu. Finns någon roadmap för när det kan vara tillgängligt? Har ej någon tidigare erfarenhet av Trafiklabs tjänster.

  • Hej Simon,
    Detta finns inte implementerat och något beslut på att implementera det finns inte. Förstudie pågår för hur trafikinformationen ska utvecklas framåt, vilket mot slutet av året ska leda fram till mer konkreta planer för vilka områden som ska prioriteras och vilka satsningar som ska göras.

    /Sabina

  • Ok, tack för det snabba svaret!

  • Det vore intressant att ta del av förstudien och de diskussioner ni har kring den framtida utvecklingen av de tjänsterna. Detta skulle ge oss möjlighet att komma med förslag men även planera vårt egna arbete utifrån de planer ni har framöver.

    Tack!