Förslag: ResRobot - Stolptidtabeller

Jag saknar ett sätt att kunna hämta realtid (ankomster/avgångar) för mer än en station åt gången samt möjlighet att endast kunna hämta det som har förändrats.

Mitt förslag är:

  1. Tillägg med en parameter där vi kan ange en tid som gör att vi endast får ut data som har förändrats sedan den angivna tiden.
  2. Tillägg i svaret som anger när informationen senast uppdaterades
  3. Tillägg i respektive Stop som anger när informationen senast uppdaterades
  4. Förändring som gör det möjligt att hämta data utan att ange ett id.

Detta skulle kunna spara väldigt många anrop samt göra det möjligt att utveckla nya typer av tjänster på er data.

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Vi är osäkra på exakt när eller om detta kommer kunna implementeras i vår nuvarande lösning för resrobot api:erna. Vi tar åt oss dina synpunkter och ska ha det i åtanke när vi i framtiden gör förändringar till resrobot api:erna.

    //Daniel